ردیاب خودرو و جی پی اس خودرو فروش انواع ردیاب خودرو ، ردیاب شخصی . فروش جی پی اس خودرو

    سيستم مكان يابي جهاني ( Global Positioning System ) يك سيستم هدايت ( ناوبري ) ماهواره اي اســت و تنها سيستمي مي باشد که امروزه قادر است، موقعيت دقيق شما را بر روي زمين در هر زمان، درهر مکان و در هر هوايي مشخص کند. . این ماهواره ها به سفارش وزارت دفاع ایالات متحده ساخته و در مدار قرار داده شده اند. اولین ماهواره GPS در سال 1978 یعنی حدود 35 سال پیش در مدار زمین قرار گرفت.

این سیستم در ابتدا برای مصارف نظامی تهیه شد ولی از سال 1980 استفاده عمومی آن آزاد و آغاز شدوسرانجام  در سال 1994 شبکه ای شامل24 ماهواره  تشکیل گردیدکه امروزه تعداد آنها به عدد 28 رسیده است.

خدمات این مجموعه در هر شرایط آب و هوایی و در هر نقطه از کره زمین در تمام ساعت شبانه روز در دسترس است. پدید آوردنگان این سیستم، هیچ حق اشتراکی برای کاربران در نظر نگرفته اند و استفاده از آن رایگان است.

دقت بالاي اين سيستم و جهاني بودن آن دليلي بر استفاده از اين سيستم در علوم مختلف مي باشد.

اين سيستم در طول 24 ساعت شبانه روز فعال است و در هر زمان و در هر مکان که لازم باشد مي توان توسط آن تعيين موقعيت کرد.

ردیاب خودرو و شخصی ماهواره ای جی پی اس

    جی پی اس چگونه كار مي كند؟

    ماهواره های GPS در يك مدار معين، زمين را دو بار در روز دور مي زنند و سیگنال های اطلاعاتی را به زمين ارسال مي كنند.

دريافت كننده GPS اين اطلاعات را گرفته و براي محاسبه مكان دقيق كاربر از روش هاي هندسي استفاده مي كند. در اصل دريافت كننده ي GPS زمان ارسال سيگنال از ماهواره را با زمان دريافت سيگنال مقايسه مي كند. اختلاف زمان بازگو كننده ي ميزان فاصله ي ماهواره از دريافت كننده ي GPS است. با اندازه گيري فاصله، از تعدادی از ماهواره ها ،دريافت كننده مي تواند مكان كاربر را مشخص كرده و آن را روي نقشه ي الكترونيكي واحد نمايان كند. يك دريافت كننده ي GPS با سیگنال هايی كه از حداكثر سه ماهواره دريافت مي كند، مي تواند مسير حركت و مختصات دو بعدي (طول و عرض) مكان را محاسبه كند. با در نظر گرفتن چهار يا بيشتر ماهواره ، دريافت كننده مي تواند مختصات سه بعدي (طول،عرض،ارتفاع) مكان كاربر را مشخص كند. زماني كه مكان كاربر مشخص شد ، GPS مي تواند ساير اطلاعات نظیر: سرعت،مسیر،فاصله ي پیموده شده،فاصله تا مقصد،زمان طلوع و غروب خورشید و … را محاسبه کند.

 

   سامانه موقعيت ياب جهانی (GPS) چيست ؟

   در گذشته های نه چندان دور ، زمانيکه تکنولوژی های پيشرفته امروزی وجود نداشت ، مردم در برخی مواقع ، قادر به تشخيص مکان دقيق خود نبودند و گاهی نيز در بيابان ها و دريا ها مسير خود را گم می کردند . ولی امروزه با گسترش فناوری های گوناگون ، اين مشکل توسط سامانه ماهواره ای با نام GPS رفع شده است. GPS يا Global Positioning System به معنی سامانه موقعيت ياب جهانی می باشد . اين سامانه متشکل از چندين ماهواره است که تمامی سطح زمين را پوشش می دهند . ماهواره هاي GPS هر روز دوبار در يك مدار دقيق دور زمين ميگردند و سيگنال هاي حاوي اطلاعات را به زمين مي فرستند . دستگاه گيرنده GPS براساس مقايسه زمان ارسال و دريافت سيگنال توسط يك ماهواره كار مي كند . اختلاف زمان مشخص مي كند كه گيرندة GPS چقدر از ماهواره دور است . حال با انداره گيري مسافت از چند ماهواره ، دستگاه گيرنده GPS ميتواند موقعيت كاربر را مشخص نموده و حتي روي نقشه الكترو نيكي نمايش دهد . هم چنين از سامانه GPS ميتوان براي اندازه گيري سرعت ، جهت يابي ، جستجو ، مسافرت طولاني ،‌ رفتن به مقصد ، زمان طلوع و غروب خورشيد و … نيز استفاده كرد .

 

عملکرد دستگاه های ردیاب خودرو و شخصی

    این دستگاه های ردیاب فانزیو قادر هستند سيگنال های ارسالی توسط ماهواره های جی پی اس را دريافت نمايد . اين سيگنال ها حاوی اطلاعاتی از قبيل طول و عرض جغرافيايي محل ، تاريخ و ساعت ، سرعت حرکت و ارتفاع از سطح دريا می باشد با ارسال اين اطلاعات توسط دستگاه ردیاب به پنل اختصاصی شما به راحتی خواهد توانست موقعيت دقيق دستگاه ردیاب خود را بر روی نقشه پنل خود ببینید و اگر در حال حرکت باشد ، از ميزان سرعت آن آگاه شوید. همچنين اين دستگاه های ردیاب مجهز به سامانه GSM می باشد که امکان ارسال و دريافت اطلاعات دستگاه را در بستر مخابراتی ( از طريق سيم کارت تلفن همراه) بر روی پنل اختصاصی دستگاه ردیاب فراهم می نمايد. با توجه به وجود حافظه در دستگاه ردیاب، کاربر قادر خواهد بود مسير های پيموده شده را به صورت آنلاین در بازه های زمانی دلخواه بر روی نقشه مشاهده نمايد . همچنين کاربر می تواند با انجام تنظيمات دلخواه بر روی دستگاه ردیاب، اطلاعات مورد نظر خود را از طريق ارسال SMS دريافت نمايد . بطور مثال کاربر با تنظيم سرعت مجار بر روی دستگاه ردياب ، در صورت تجاوز از سرعت مجاز ، يک SMS مبنی بر عدم رعايت سرعت مجاز دريافت خواهید نمود. همچنین  شما به وسیله پنل ارائه شده توسط شرکت فانزیو به سادگی میتوانید تنظیمات دستگاه ردیاب خود را انجام دهید ، دستورات لازم را به دستگاه بدهید و اطلاعاتی که میخواهید دریافت کنید

    جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با عملکردها و کارایی های دستگاه ها به اطلاعات محصولات رجوع کنید.

نحوه ارسال موقعیت دستگاه ردیاب خودرو و ردیاب شخصی

    چه کسانی به دستگاه های ردیاب نياز دارند ؟

    با توجه به توانمندی ها و تنوع دستگاه های فانزیو در دو دسته ردیابهای خودرو و شخصی، طيف وسيعی از اشخاص ، سازمان ها و موسسات می توانند از اين دستگاه های ردیاب استفاده نمايند.

  • نظارت و ردیابی کودکان ، سالمندان ، بیماران ، حیوانات و….
  •     نظارت و ردیابی اموال منقول نظیر چمدانها، بسته های مهم ، کانتینرها و….
  • نظارت و ردیابی خودروهای شخصی ، عمومی ، اداری، باربری ، ترانزیت و
  • نظارت بر کارمندان هنگام ماموریت
  • ردیابی افراد زمان وقوع حواث هنگام ورزش در کوهستانها ،طبیعت ، دریا و….
  •  راهیابی هنگام طبیعت گردی و مسافرت
  • نظارت و مدیریت ناوگان های امدادی ، حمل ونقل عمومی و

 موارد استفاده از ردیاب خودرو ،شخصی و موبایل

آیا میتوانید پرسنل شرکت خود را هنگام ماموریت کنترل کنید؟

آیا میخواهید رفتار بازاریاب های شرکت خود را رصد کنید؟

آیا دوست دارید خودروهای سازمانی خود را کنترل کنید و جلو تخلفات زیان بار آنها را بگیرید؟

آیا نگران به سرقت رفتن خودرو خود هستید؟

شاید خودروویی دارید که دست راننده است و نیاز به کنتل آن دارید

آیا خودرو شما مجهز به دستگاه ردیاب است؟

آیا قصد خرید یک محصول با کیفیت را دارید؟

ملاک انتخاب یک دستگاه خوب چیست؟

 

سامانه ماهواره‌ای ناوبری جهانی (به انگلیسی: GNSS : Global Navigation Satellite System) :

  

   سیستم‌هایی هستند که به گیرنده‌های کوچک اجازه می‌دهند تا موقعیت خود را (طول، عرض و ارتفاع جغرافیایی) با خطای چند متری مشخص کنند. این قابلیت از طریق انتقال امواج رادیویی بین دستگاه و ماهواره صورت می‌گیرد. ایستگاههای ثابت زمینی می‌توانند برای محاسبه بسیار دقیق زمان برای آزمایشهای علمی استفاده شوند.

در حال حاضر، تنها سامانه موقعیت‌یاب جهانی (GPS) تمام فعال متعلق به آمریکاست که NAVSTAR نام دارد. گلوناس (GLONASS) روسیه در حال بازسازی است تا به حالت تمام فعال بازگردد. کشور چین اعلام کرده تا سال ۲۰۱۵ سیستم موقعیت یاب محلی Beidou را با سیستم ناوبری جهانی خود یعنی COMPASS ترکیب می‌کند. سیستم ناوبری اتحادیه اروپا با نام گالیلئو (Galileo) در مرحله توسعه‌است و طبق برنامه باید تا ۲۰۱۳ فعال شود.

دسته بندی

 GNSS ها بر اساس میزان دقتی که دارند همچنین قابلیت نظارت آنها برای استفاده عموم به رده‌های زیر تقسیم می‌شوند:

GNSS1   *: نسل اول سیستم و ترکیبی است از ماهواره‌های ناوبری موجود GPS) یاGLONASS ) با ایستگاههای تقویت ماهواره‌ای (Augmentation Systems SBAS – Satellite Based) یا زمینی (GBAS – Ground Based Augmentation Systems) در آمریکا بخش ماهواره‌ای سیستم، یک سیستم تقویت گسترده (WAAS – Wide Area Augmentation System) است. در اروپا، سرویس ایستگاههای ناوبری سراسری اروپایی (EGNOS – European Geostationary Navigation Overlay Service) ، در ژاپن سیستم تقویت ماهواره‌ای چندکاره .(MASAS – Multi-Functional Satellite Augmentation System)  ایستگاههای تقویت زمینی معمولاً از سامانه تقویت محلی (LAAS – Local Area Augmentation System) تشکیل شده‌اند.

*    GNSS2: نسل دوم سیستمهای ناوبری هستند که بطور مستقل کاربرد غیرنظامی سیستم را فراهم می‌کنند (مانند گالیلئو اروپا) این سیستمها دقت و کارایی مورد نیاز کاربردهای غیرنظامی سیستم را در اختیار قرار می‌دهند. این سامانه‌ها از بسامدهای L۱ و L۲ برای کاربرد غیرنظامی و بسامد  L۵برای همگرایی استفاده می‌شود.

Core Satellite    *: ماهواره‌های اصلی سیستم ناوبری. در حال حاضر GPS ، Galileo و  GLONASS

 :SBAS    *سیستمهای تقویت سراسری ماهواره‌ای مانند Omnistar و StarFire

 SBAS    *های محلی: WAAS آمریکا، EGNOS اروپا ، MSAS ژاپن و GAGAN هندوستان

SNS    * های محلی: یا سیستمهای ناوبری ماهواره‌ای محلی مانند QZSS ژاپن ، IRNSS هندوستان و Beidou چین

 GBAS    *قاره‌ای: مانند GRAS استرالیا DGPS  آمریکا (مربوط به سازمان حمل و نقل(

GBAS    * محلی: مانند شبکه‌های CORS

 GBAS    *محلی نمونه گیری شده از یک ایستگاه اصلاح زمان واقعی جنبشها (RTK) متعلق به GPS

تاریخچه

    نیاهای سیستمهای فعلی، DECCA ، LORAN و Omega بودند که از ایستگاههای فرستنده رادیویی موج بلند زمینی بجای ماهواره استفاده می‌کردند. این سیستمهای ناوبری، یک پالس رادیویی از ایستگاه مادر سپس سایر ایستگاههای تابع ارسال می‌کردند. اختلاف بین ارسال و دریافت در ایستگاههای تابع با دقت کنترل می‌شدند که به گیرنده‌ها امکان می‌دادند تا اختلاف بین دریافتها و ارسالها را تشخیص دهند. از این طریق فاصله تا هر ایستگاه و در نتبیجه موقعیت گیرنده مشخص می‌شد. اولین سیستم ناوبری ماهواره‌ای Transit نام داشت که در دهه ۱۹۶۰ میلادی توسط ارتش ایالات متحده ساخته شد. نحوه کار این سیستم بر اساس اثر داپلر (Doppler effect) استوار بود. به این صورت که ماهواره‌هایی که در یک مدار مشخص در حرکت بودند سیگنالهایی را در فرکانسهای معین ارسال می‌کردند. فرکانس دریافتی بصورت واضحی با فرکانس ارسالی تفاوت دارد که آنهم بدلیل حرکت مشخص ماهواره بود. با بررسی این فرکانسها در یک زمان بسیار کوتاه موقعیت تقریبی گیرنده مشخص می‌شد که بعدها شیوه‌های اندازه گیری با دخیل کردن چندین پارامتر از جمله حرکت مداری ماهواره دقیقتر شد. قسمتی از اطلاعات ارسالی مربوط به اطلاعات مداری دقیق است. برای اطمینان از دقت بالا، رصدخانه نیروی دریایی آمریکا (USNO) دائما مسیر حرکت این ماهواره‌ها را زیرنظر دارد. اگر ماهواره‌ای کمی از مدار منحرف شد، این سازمان اطلاعات لازم را برای اطلاح مسیر ارسال می‌کند. سیستمهای امروزی بسیار دقیقتر و کارآمدتر هستند. ماهواره سیگنالهایی ارسال می‌کند که اطلاعات موقعیت ماهواره و زمان دقیق ارسال سیگنال را دارد. موقعیت ماهواره در قالب پیامهای داده‌ای ارسال می‌شود که حاوی کدی است که بعنوان مرجع زمانبندی استفاده می‌شود. ماهواره‌ها از ساعتهای اتمی برای همزمان سازی بین همدیگر استفاده می‌کنند. گیرنده زمان ارسالی ماهواره را با زمان داخلی خود مقایسه کرده و فاصله ماهواره تا خود را اندازه می‌گیرد. این مقایسه با ماهواره‌های دیگر در ارتباط با این گیرنده انجام می‌شود و سپس محل دقیق گیرنده مشخص می‌شود. هر اندازه گیری مسافتی، موقعیت گیرنده تا فرستنده را روی یک کره مشخص می‌کند. در مورد گیرنده‌هایی که با سرعت بالا حرکت می‌کنند، موقعیت امواج ارسالی آنها تغییر می‌کند. همچنین اطلاعات دریافتی از ماهواره‌ها نیز متفاوت است. ضمنا سرعت امواج رادیویی در برخی لایه‌های جو از جمله یونوسفر کمتر است که بستگی به زاویه ماهواره به گیرنده دارد. آسانترین راه حل اینست که در هر لحظه ۴ ماهواره در معرض دید گیرنده باشند. در حالت بهتر ترکیب ماهواره‌ها با ایستگاهها و استفاده از تکنیکهایی چون غربال کالمن (Kalman filtering) برای انجام محاسبات دقیقتر در شرایط سخت تر و پیچیده تر، بهترین جواب را خواهد داد.  

کاربردهای نظامی و غیر نظامی

 GNSS  در اصل برای کاربردهای نظامی طراحی شده‌اند. ناوبری ماهواره‌ای به ارتشها این امکان را می‌دهد تا سلاح یا موشک خود را با دقتی فوق العاده به هدف بزنند که این امر تاثیر سلاح را چند برابر می‌کند. همچنین اشتباهات ناشی از هدایت غیرصحیح موشک را کاهش می‌دهد (مانند بمبهای هوشمند). ناوبری ماهواره‌ای به نیروها جهت حرکت و شناسایی موقعیت فعلی خود و سایر همرزمان حتی در شرایط سخت محیطی کمک می‌کند.

    این نوع ناوبری می‌تواند بعنوان نیروی کمکی در جنگ باشد. در حقیقت این نیرو در جهت کاهش حوادث ناخواسته در جنگ و افزایش ارتباطات نیروهای خودی در میدان نبرد کاربرد فراوانی دارد. بهمین جهت، سیستم ناوبری ماهواره‌ای می‌تواند بعنوان یک ابزار قدرتمند در هر ارتشی باشد.

در امور غیرنظامی کاربردهای فراوانی برای GNSS تعریف شده‌است:

*      ناوبری یا هدایت (از دستگاههای کوچک دستی تا ماشینها، کشتیها و هواپیماها(

*      تنظیم زمان

*       سرویهای محلی مانند enhanced۹۱۱

*      عملیات نجات

*       وارد کردن اطلاعات در نقشه‌های جغرافیایی

*       علوم ژئوفیزیک

*      رهگیری اشیاء

   و ….

نکته مهم اینست که مالکان سیستمهای ناوبری می‌توانند استفاده از امکانات خود را محدود کنند. مثلا کل سرویس خود را در یک منطقه غیرفعال کنند

سامانه های ناوبری فعال

:GPS

 :Global Positioning Systemسیستم ناوبری آمریکا که از سال ۲۰۰۷ تنها سیستم تمام فعال است که در تمام دنیا قابل استفاده‌است. این سیستم بر پایه بیش از ۳۲ ماهواره استوار است که در مدارهای میانی زمین در حرکتند (این عدد شامل ماهواره‌های قدیم و جایگزین شده هم هست). این سیستم از سال ۱۹۷۸ فعال شده و از سال ۱۹۹۴ در تمام جهان در دسترس است. این سیستم در حال حاضر کاربردی‌ترین سیستم ناوبری جهان است.

:GLONASS

 :GLObal’naya NAvigatsionnaya Sputnikovaya Sistema   محصول شوروی سابق و روسیه امروزی که پیشتر در حالت تمام فعال بود اما با فروپاشی شوروی این سیستم با مشکلات فراونی روبرو شد. روسیه وعده داده این سیستم تا سال ۲۰۱۰ با کمک هند مجددا به حالت تمام فعال برگردد.

سامانه های در حال آماده سازی :Compass    چین اعلام کرده که سیستم ناوبری محلی خود با نام Beidou یا دب اکبر را به یک سیستم سراسری تبدیل خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری رسمی چین این برنامه Compass نام گرفته و از ۳۰ مدارگرد (که در مدارات میانی در حرکتند) و ۵ ماهواره ثابت تشکیل شده‌است. همچنین چین مایل به مشارکت کشورهای دیگر برای توسعه سیستم است که با توجه به مشارکت چین در سیستم ناوبری اروپا (Galileo) ابهاماتی در این زمینه وجود دارد.

:Galileo    در سال ۲۰۰۲ اتحادیه اروپا و آژانس فضایی اروپا در مورد جانشین GPS یعنی Galileo positioning system به توافق رسیدند. با بودجه اختصاصی ۲٫۴ میلیارد پوندی طبق برنامه این سیستم تا ۲۰۱۲ آغاز به کار می‌کند. اولین ماهواره آزمایشی در ۲۸ سپتامبر ۲۰۰۵ پرتاب شد. پیش بینی می‌شود این سیستم با GPS ارتقا یافته موجود هماهنگی داشته و گیرنده‌ها بتوانند از هر دوی این فن آوری‌ها استفاده کنند.

سامانه های دیگر

:Beidouسیستم ناوبری محلی چین که بزودی به سیستم جهانی Compass ارتقا میابد.

:DORIS

 – Doppler Orbitography and Radio-positioning Integrated by Satelliteسیستم داپلر مداری و تعیین موقعیت رادیویی ماهواره‌ای که در حقیقت یک سیستم تصحیح مسیر مشابه سیستمهای ناوبری می‌باشد و متعلق به کشور فرانسه‌است.

:IRNSS

  – Indian Regional Navigational Satellite Systemسیستم ناوبری ماهواره‌ای محلی هند که یک سیستم ناوبری محلی مستقل است و زیرنظر سازمان تحقیقات فضایی هند وابسته به دولت هندوستان فعالیت می‌کند. دولت هند این پروژه را در ماه می۲۰۰۶ به اجرا درآورد که تا سال ۲۰۱۲ پیاده سازی آن به اتمام خواهد رسید. این سیستم از ۷ ماهواره مستقر در مدار ثابت تشکیل شده که دقتی نزدیک ۲۰ متر دارد و تا شعاع ۲۰۰۰ کیلومتری اطراف هند را هم پوشش می‌دهد.

:QZSS

 – Quasi-Zenith Satellite Systemمتشکل از ۳ ماهواره‌است که یک سیستم همسان سازی زمانی و توسعه‌ای بر GPS آمریکاست و کشور ژاپن را پوشش می‌دهد. طبق برنامه اولین ماهواره این سیستم در سال ۲۰۰۹ پرتاب می‌شود.

تقویت GNSS

    سامانه‌ای که با دریافت اطلاعات خارجی، دقت و قابلیت اعتماد سیستم ناوبری ماهواره‌ای را افزایش می‌دهد. هم اکنون حسگرهای زیادی روی زمین وجود دارند که اطلاعاتGNSS را دریافت و پردازش می‌کنند. بعضی از این سنسورها، اطلاعات اضافه تری در مورد منشا خطاها اعلام می‌کنند و نحوه اندازه گیری موقعیت را هم مشخص می‌کنند. نمونه‌های این ایستگاه‌ها در بالا معرفی شده‌اند.

درباره شرکت فانزیو دیتا (هلدینگ آلما فن آوران)

 

phanzio-data-11

شرکت فانزیو در سال 1386 به ثبت رسیده و در زمینه واردات ، فروش و پشتیبانی دستگاه های ردیاب خودرویی و جی پی اس های همراه بر روی محصولاتی که استانداردهای کیفت CE ، FCC ، CCC و استاندارد مخابراتی ایران را دارا میباشد تمرکز دارد.

مدیران شرکت فانزیو بر این باورند که کار با فروش کالا تمام نشده بلکه شروع میشود ، شرکت ادامه حیات و پیشرفت خود را منوط به رضایتمندی مشتریان میداند و در این راه همواره خود را متعهد در امر خدمات و سرویس دهی به مشتریانی که به آنها اعتماد کرده اند میداند.

تیم اجرایی فانزیو در تلاش است با بهره گیری از بهترین برند های تولید کننده دستگاه های ردیاب و همچنین با استفاده از نرم افزارها و راه کارهای مناسب قدمی در راستای اهداف شرکت و رضایت مشتریان بردارد.